21 Kasım 2017 Salı

Skribina, Kadim Trak Şifa Mabedi ve Baba Julia


Bulgaristan Rodop dağlarında, Yunan sınırına yakın Kribul köyü yakınlarında Skribina adında çok eski bir Trak mabedi vardır. O kadar eski ki, kimse onunla ilgili efsaneyi dahi hatırlamaz. Bu topraklar ve çevresi Traklara, ondan önce ise Batık Atlantis'ten geldiği iddia edilen kadim Pelasgilere ev sahipliği yapmış, en büyük inisiyelerden sayılan Orfe'den başlayıp Prepodobna Stoyna'ya, Kahin Vanga'ya varana dek sayısız mistik ve şifacı yetirştirmiştir.
Bu mistik yerde şifalı bir kaya ve orman, ayrıca bir de halk şifacısı-koruyucu bulunur. Şu anda mabetle 72 yaşındaki Baba Julia ilgileniyor. Baba Julia, ablasından, o da annesinden el aldığını anlatıyor. Ailelerinde genç kızların da olduğunu, ancak el almak için "kadınlık döngüsünün" tamamlanması gerektiğini belirtiyor. Çok enteresan bir de ritüel uyguluyor. Şifa için gelenlerden tuz, un, boyların uzunluğu ölçüsünde kırmızı iplik ve bir de giydikleri bir giysiyi talep ediyor. Pomak olduğu için Türkçe bilmemekle birlikte dualarına "Bismillah" ile başlıyor. "Ben şifa vermiyorum, şifayı ancak Allah veriyor, biz burada sadece bir vesileyiz" diye ekliyor. Her yıl sayısız kişi hastalıklarını temsil eden giysileri çıkarıp ağaçlara bağladıkları için kayanın bulunduğu orman giysilerle dolu. Birçok mucizevi iyileşmeden de bahsediliyor, diğer taraftan Baba Julia (eski ismiyle Havva Nine) iyileşmek için inancın şart olduğunu söylüyor. Baba Julia şifa için gelen hiç kimseyi geri çevirmemeye yemin etmiş, para almıyor, ancak 3-5 ne atarsanız içinden geçirtildiğiniz kayaya bırakıyorsunuz. Beni en çok etkileyen ise bu köylü kadının tıpkı Vanga gibi sanki doğuştan sahip olduğu entelektüellik. Hastalıkların sebebi nedir diye sorulduğunda şöyle bir cevap veriyor: "Hepsi bencillikten oluyor, insanlar sürekli alıyorlar ama vermek istemiyorlar." diyor. "Vücutlarında kendilerine ait hiç bir şey yok," diye de ekliyor.
Bu ocak 21'inde Kahin Vanga'ya yapacağımız ziyarette Baba Julia ve onun şifalı kayasına da gideceğiz. Çok heyecanlıyım... 
http://viamaris.com.tr/…/renan-seckin-ile-kahin-vanga-ziya…/:)

3 yorum:

  1. Oldukça açıklayıcı bir anlatım .Hiç bilinmeyen bir öykü. Sayenizde öğrendik. Sağ olun , var olun Renan Hanım. Ayrıca duru bir üslupla anlatmanıza da hayran oldum. Bu yazıyı siz oraya yaptığınız ziyaretin videosunu yayınladıktan sonra okudum. Videoyu daha iyi anladım Size de oraya gitmek nasip olmuş ne güzel.

    YanıtlaSil
  2. Evt bende oğlumu oraya getirmek istiyorum allahin izninle bu yil inshallah sifasini buluruz bi cok insanda zaten sifasini bulmus tum hasta arkadaslarimiza sifa diliyorum ve inaniyorum

    YanıtlaSil
  3. Ben gitmek istiyorum. Ancak simdi pandemia coronavirus ten dolayi yapiyolar mi o Anne beninle gelebilecekmi...

    YanıtlaSil